‘Pitch Perfect 2’ Recension: Anna Kendrick och Crew har något att sjunga om - En rolig uppföljare

Pitch Perfect 2 Review

Barden Bellas är tillbaka, och det är goda nyheter. Det är det verkligen. Fastän Pitch Perfect 2 på papper lät inte riktigt som en uppföljare som någon desperat behövde, en av co-stjärnorna och medproducenterna av 2012-överraskningshatten om en helt kvinnlig a cappella-sånggrupp, Elizabeth Banks, har tagit på sig regissörstingar och lyckats inte bara toppar originalet utan verkligen får det att sjunga. Hatar att säga det uppenbara, men Banks har fått den här tonhöjden perfekt på alla sätt.

Som jag säger i min videorecension ovan, gör Banks inte bara komiska poäng på kameran som färgkommentator för sångkonkurrensen (med en fantastisk John Michael Higgins), hon vet lätt hur man mjölkar alla andras komiska ögonblick utan att gå över toppen - och i fallet med en rolig Rebel Wilson, det är en hög ordning. Alla är perfekt gjutna här med återvändande Ester Dean, Shelley Regner, Kelley Jakle, Brittany Snow, Alexis Knapp, Hana Mae Lee, Anna Kendrick och, naturligtvis, Wilson som Fat Amy alla får sitt ögonblick att lysa. Ny i gruppen är Chrissie Fit as Flo och en mycket välkommen Hailee Steinfeld (Oscar nominerad till True Grit).

Handlingen, som den är, har tjejerna som försöker överleva en katastrofal föreställning på Lincoln Center som till och med slutade genera USA: s president. Deras enda chans till inlösen är att försöka vinna en internationell tävling som ingen amerikansk grupp någonsin har vunnit. För att göra det måste Barden Bellas hitta harmoni i låtar såväl som med varandra.

Men tomten är sekundär till musiken, roliga och distinkta karaktärer och ett vinnande koncept som ser ut som om det skulle kunna komma tillbaka till en omgång 3, om det första internationella biljettkontoret är någon indikation. Kay Cannon var ansvarig för det smarta manuset och har också en co-producer-kredit på filmen, som producerades av Banks, Paul Brooks, Max Handelman och Jason Moore. Bland de anmärkningsvärda i den stora medhjälparen är David Cross, Keegan-Michael Key och en väldigt rolig Snoop Dogg, som använder Kendricks sångtalanger för att spela in ett kärnigt julalbum. Det finns många komer från sådana TV-program som Rösten och Vyn ( tyvärr använder avgången co-värd Rosie O'Donnell i en bit som redan verkar daterad). Universal släpper filmen hemma på fredagen.

Planerar du att se Pitch Perfect 2? Låt oss veta vad du tycker.