‘Now You See Me 2’ Recension: Movie Magic Disappears, But Sequel Still Fun

Now You See Me 2 Review

2013 överraskning hit Nu ser du mig var uppfriskande och roligt och tjänade massor av pengar till Lionsgate / Summit, så det är ingen överraskning att det har skapat en franchise med ankomsten av den skickligt betitlade Nu ser du mig 2. Om filmens magi som gjorde att den första sticker ut har försvunnit med den nya upplagan som i princip upprepar mycket av formeln, är konceptet med ett team av Vegas-magiker som heter The Four Horsemen, för att stoppa skurkar med abracadabara-stil, så tilltalande resultaten är nästan lika roliga som originalet - om det är mycket mer invecklat. Glöm att försöka räkna ut alla de olika plotvridningarna och handens hand som regissören Jon M. Chu och manusförfattaren Ed Solomon serverar och gå bara med det. Att sätta magi på skärmen är inte lätt, eftersom vi ändå är så vana vid magiska visuella effekter.

var kan jag se valresultat online

Vad filmen går för, som den första gjorde, är en tilltalande roll med stor kemi, och lyckligtvis är de alla tillbaka med undantag av Isla Fisher, men hon saknas inte som ny medlem i Four Horsemen Lizzy Caplan ( Masters Of Sex ) mer än kompenserar det kvinnliga kortet som spelas här. I själva verket är hon en total glädje och en nyckeltillgång till en rollgrupp som inkluderar Jesse Eisenberg, Dave Franco och Woody Harrelson, den senare har en explosion som spelar två roller den här gången, inklusive en lurvig tvillingbror som dyker upp när kvartetten kapas (don ' t fråga hur) till Macau, den asiatiska versionen av Vegas. Förutom The Four Horsemen är den krokiga försäkringsmagneten Michael Caine tillbaka för mer missbruk, liksom Morgan Freemans magiska spoiler Thaddeus Bradley, som skickligt får oss att gissa om Bradleys ultimata planer som i bästa fall är grumliga. Sedan återkommer deras hemliga ledare Dylan Rhodes, spelad igen av Mark Ruffalo, vars ultimata täckmantel som en FBI-agent på deras spår kommer under ovanlig granskning av hans kollegor (Sanaa Latham och David Warshofsky).

Rhodos hade hållit gruppen i malbollar efter det första uppdraget att stoppa Thaddeus Bradley, men de tas tillbaka nu, kastas in i ytterligare ett dödligt spel att använda varje trick i ärmen för att motverka korrupta affärer med en ond Silicon Valley-chef som Daniel spelar. Radcliffe, en sniveling liten karaktär som vill ha sin all-kraftfulla dator chip tillbaka på det värsta sättet. Den bästa sekvensen i hela filmen, även om den är så löjlig som den är, är när ryttarna måste gå in i en lufttät, omöjlig skalningsanläggning som inte upptäcks med chipet, nu förklädd i form av ett spelkort. Visuellt är denna sekvens verkligen ren filmmagi, eftersom våra hjältar vänder den hemligt från en till en annan. Det är inte riktigt trovärdigt, men tack vare Chus fantasifulla riktning är koreografin av den bländande att titta på. Besök på Macaus äldsta magiska butik (med asiatisk karaktärskådespelerska Tsai Chin som stjäl scenerna) är också mycket roligt, men det är samspelet mellan den här gruppen som får huvuddelen av den frenetiska handlingen att fungera.

tar roku ut en registreringsavgift

Producenter är Alex Kurtzman, Roberto Orci och Bobby Cohen. Den berömda trollkarlen David Copperfield är en samproducent, så du kan nog räkna med att några av dessa knep är den verkliga affären. Lionsgate går ut med det idag.

Planerar du att se Nu ser du mig 2? Låt oss veta vad du tycker.