'Get Hard' Filmrecension: Will Ferrell, Kevin Hart har skratt att förolämpa alla

Get Hard Movie Review

Efter premiären på SXSW tidigare i månaden, den nya galna komedin Bli hård , samarbeta med Will Ferrell och Kevin Hart, drog upprörda rop av rasism, homofobi, drev negativa stereotyper - du heter det. Med andra ord, bara en annan dag på jobbet för dessa killar.

Denna typ av R-rankad raunchfest är tänkt att trycka på knappar för skratt, men som jag säger i min videorecension ovan är det förvånande att det skulle hälsas som vad som helst men en film som garanterat förolämpar någon, kanske alla. Så var Jag stött ? Jag måste säga nej. Det enda som förolämpar mig med den här typen av stora studio, dumma komedier är om de inte är det rolig. Och med detta teaming av hit och miss Ferrell och uber hot Hart skrattade jag mycket. Stäm mig. Denna parning fungerar och båda är på sitt bästa. I grund och botten är det ett enda skämtutrymme som skickligt sträcks ut till en film i full längd och för publik som är villiga att åka dit med dessa pojkar fungerar det bra för det mesta.

Ferrell är en miljonär hedgefond som är dömd för bedrägeri och dömd till ett maximalt säkerhetsfängelse i tio år. Freaked ut vid tanken på att göra tid på en plats med härdade brottslingar och vad han tycker är ett rykte för våldtäkt, når den här milde doofusen ut till killen (Hart) som tvättar sin bil varje dag. Deltar i den grovaste typen av stereotyp, antar han för att han är svart att han måste ha tjänat tid, så vem är det bättre att anställa som en slags fängelsetränare. Hart, en kille som inte ens vet hur man håller en pistol, behöver kontanter för sin familj och ser detta dop som enkla pengar så han leder honom vidare, spelar rollen som ex-con till hilt och börjar en 30-dagars program för att få Ferrell hårt. Mycket av filmen består av dessa träningspass, och för det mesta fungerar de för att skämtet helt klart ligger på Ferrells oklara, välmenande men hopplöst politiskt felaktiga karaktär. Och filmen har ett bra budskap innan den är över, och visar att det är bäst att inte bedöma varandra efter utseendemässigt, för i allmänhet skulle du ha fel. Kanske är det de tider vi lever i, men att bli förolämpad av den här typen av saker tar verkligen det alldeles för allvarligt. Det här är inte Shakespeare, men det är kul. Mel Brooks har sagt att han aldrig kunde ha gjort Flammande sadlar i dagens värld, vilket är för dåligt. Ljus upp, folkens. Men om du inte gillar grafiskt språk och nakenhet eller allmänt hårt ”R” -råga kanske du vill undvika.

Bli hård regisserades av Etan Cohen, en första timer bakom kameran som också skrev med manuset tillsammans med Ben Stiller och Justin Theroux för Stillers klassiker av politisk felaktighet, Tropisk åska. Du minns den där, eller hur? Robert Downey Jr. spelade det mesta i blackface och tog hem en Oscar-nominering. Som den filmen fungerar de stötande sakerna här för att vi får skratta dessa killar, inte med dem. Cohen skrev också detta manus med Jay Martel & Ian Roberts från en berättelse av det senare paret och Adam McKay (en Ferrell-regelbunden). McKay, Ferrell och Chris Henchy producerade. Warner Bros släpper.

Planerar du att se det? Kolla in min videorecension ovan och låt oss veta vad du tycker.