‘Absolutely Fabulous The Movie’ Recension: Brittiska Sitcom får storbildsbehandling men det är strikt för Ab Fab-fans

Absolutely Fabulous Movie Review

För det första måste jag erkänna att jag aldrig har sett ett avsnitt av den kultiska brittiska sitcom Helt fantastisk, som sprang av och på under större delen av det senaste kvartalet. Så att se den nya långfilmen spinoff Helt fantastisk: filmen med en fullsatt folkmassa andra kvällen kände jag mig som om jag var på en fest där det visade sig att jag inte kände någon annan, men de verkade alla på skämtet.

Som jag säger i min videorecension (klicka på länken ovan för att titta på) kommer det verkligen att hjälpa dig att njuta av denna kultfavorit om du redan är ett fan av serien. Så småningom, när denna MYCKET breda brittiska fars gick med, slog jag mig in i den, och jag erkänner att något av det fick mig att skratta högt, men totalt sett är detta en riktig bagatell som lämnas åt de redan initierade. Som sagt kan jag se överklagandet av dess två huvudpersoner, Edina Monsoon (Jennifer Saunders) och Patsy Stone (Joanna Lumley) som är de fantastiska BFF: erna som gör detta kryss, en slags brittiska Lucy och Ethel eller Laverne och Shirley som på något sätt håll detta jordat trots ett tunt platta som ligger långt över toppen.

Grundläggande installation har Edinas PR-karriär på klipporna, så tjejerna lagar upp en plan för att landa henne Kate Moss (spela själv) som en ny klient. Det enda problemet är att hon på festen där Edina gör sin tonhöjd av misstag skickar stjärnan från kanten och in i Themsen. Efter att ha antagligen drunknat sin perspektivklient, gick paret ut på lamellen bort från den nyfikna pressen och myndigheterna till den franska Rivieran där de engagerar sig i fler shenanigans. Att grejer är den bästa delen av filmen, om det åtminstone ger lite läcker natur, mestadels runt Cannes, och korta komos från sådana som Joan Collins och Dame Edna.

vad sa robert de niro på tony awards

Saunders, som skrev manus såväl som serien, och Lumley har dessa delar nere och klappar och spelar av varandra sakkunnigt och med stor anda. Andra medlemmar i originalbesättningen, inklusive Julia Sawalha som Edinas dotter Saffron, och en härlig June Whitfield som hennes mamma är också tillbaka, med nybörjare som Glee's Chris Colfer som en stereotyp frisör. Jane Horrocks får också några trevliga stunder.

Andra star-comos inkluderar 60-talets popstjärna Lulu som spelar, ja, Lulu och Jon Hamm spelar också sig själv i en del som han verkar helt förlorad i, liksom många andra som dyker upp kort. Kostymdesignen av Rebecca Hale är värt ett stort utrop och passar perfekt till det upprörande gången.

Mandie Fletcher regisserade och producerade Damian Jones och Jon Plowman. Håll dig igenom de sista krediterna för rollmedlemmen som stirrar ner i publiken och berättar för dem att de nu är fria att gå tillbaka till att titta på kattungevideor. DET var en av de roligaste bitarna i filmen, och lika underhållande en aktivitet för oss som kanske inte är chartermedlemmar i Ab Fab-klubben.

Fox Searchlight släpper idag denna skummiga sommarkomedi. Om det är din kopp engelsk te vet du redan vem du är.

Planerar du att se Helt fantastisk: filmen? Låt oss veta vad du tycker.